Uppdaterar lite om barnen...

Victor fyller ju 2 år den 5 februari och det har verkligen hänt mycket med honom den sista tiden!

Han sjunger mycket och pratar för fullt. Han förstår det mesta vi säger och han fixar vissa två-och treordsmeningar. På dagis gillar han att klä ut sig och han leker massor med August. Öht så gillar han att leka med dom som är lite äldre.
Dom hade gjort balansövningar på dagis och Victor hade tydligen jättebra balans fick vi veta. Men han har ju alltid haft en väldigt stark och stadig kropp och hade tidigt kontroll över kroppen.

Igår efter dagis så var det fint väder så jag och Victor gick till dagisparken och gungade. Vi fick sällskap av Anneli och lilla August och det var såklart kul. August är Victors bästa dagiskompis tror jag så Victor var jätteglad. Jag hade med mig kex till Victor eftersom jag vet att han brukar vara hungrig efter dagis, och Victor delade glatt med August!


Victor är en liten spillevink just nu och i stort sett allt han gör handlar om bus:) Han är otroligt charmig och snäll och tom Joanna tycker att det kan vara riktigt kul att hänga med honom eftersom han hela tiden hakar på hennes knäppa idéer:) Han är dessutom inte särskilt ömtålig så det funkar liksom att leka med honom trots att han är så mycket yngre. Kul!

Joanna har haft en riktig 6-årsperiod, ni vet den där berömda när man både är liten och stor på samma gång.. Ena sekunden ska man vara duktig och klara allt med skolan och det sociala spelet med kompisarna, och nästa sekund så är man liten och tycker att hela livet är orättvist. Jag märker att hon tycker att det är jobbigt. Hon är i en period när hon vill lära sig väldigt mycket och hon kämpar med att förstå hur man ska räkna "gånger" dvs multiplikation, och hon blir så frustrerad ibland när det inte funkar. Stackarn, hon behöver ju inte ha så bråttom, hon är ju bara 6 år.. men det är ju så hon alltid har funkat, hon lärde sig krypa,klättra, gå tidigt, hon pratade långa meningar redan innan 2-årsdagen, hon läste innan hon blev 4 år.. Ja den tjejen har helt enkelt bråttom!
Vi får försöka stötta henne helt enkelt!

Hon längtar mycket efter att nya bebisen ska komma och hon är väldigt glad över att det ska bli ett till barn i familjen,det känns kul. Jag undrar lite vad Victor kommer att tycka, men det löser sig nog med tiden!

Jag längtar till ultraljudet på onsdag, det ska bli så spännande att se den lille. Jag hoppas verkligen att allt är ok, jag är faktiskt lite orolig över att jag inte känner så många sparkar/rörelser, men iofs så tror jag att jag har varit orolig för det varje gång, så det kanske inte är så mycket att hänga upp sig på? Hoppas att det är så!

Nu ligger Victor och vilar, han sover alltid ganska länge på lördagarna, han tar igen hela veckan känns det som. Joanna är på kalas hos Julia på gården brevid, jag ska hämta henne kl 13.00. Tänkte plcoka undan lite i lägenheten och efter att vi hämtat henne ska vi nog ta en prommis ner till Vinterviken.

Egentligen skulle Johan, Ullis, Hugo och Lova komma på middag idag, men Hugo hade feber och svårt att andas så vi får skjuta på det tills en annan gång. Fast nu dröjer det inte så länge tills vi ses, för vi ska ju på Hugos dop på lördag:)

Nu ska jag städa, vi hörs!

Kommentarer
Postat av: Lilla Anna

Men är det så att ni ska få en tredje liten parvel??? Ni gör ju grymt söta barn, du och Stefan, vad stora dom har blivit lilleman har blivit stor och lilltjejen en riktig liten dam, helt underbara. Tänker på er, kramar lilla Anna

2008-02-17 @ 11:02:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback