Jag är ju helt bäng!

Först på morgonen gnäller jag om att jag går upp för snabbt i vikt nu och sen så tjatar jag till mig att vi ska till Max och käka lunch. Så nu har vi gjort det och jag känner mig rätt missnöjd med mitt val om man säger så. Fast det var sjukt gott! Föresten såg jag en kärring på Max som hade köpt chilicheese (som jag fö älskar) men hon åt dom helt skumt, först bet hon av toppen, sen åt hon innehållet _med sked_.. Sist åt hon själva skalet. Knäppt. Jag funderade på att säga till henne, men sen bestämde jag mig för att det måste vara ok att äta chilicheese hur man vill även om det är knäppt. Så storsint är jag. Totalt fördomsfri.

Har varit en sväng på Polarn och Pyret också och lämnat in Joannas jacka som pajat i dragkedjan. Galet bra service, först frågade hon om jag ville ha en ny jacka, men sen såg hon att de var slut och frågade om jag ville byta till en annan sort. Jag frågade om dom inte helt enkelt kunde lämna in den på lagning och det gick ju jättebra. Vi fick även välja på om vi ville att dom lämnade in den på lagning och så hämtade vi den där eller om vi ville ha 200 kr från dom och lämna in den själva. Jackan är ändå 5 månader gammal. Visst, den ska ju hålla, men jag hade ändå inte förväntat mig SÅ bra service, så TACK till Polarn och Pyret i Ringen!

Nu ska jag vara världens lataste och softa i soffan en timme och sen ska jag sticka och hämta söta Victor på dagis. Man får inte hämta honom för tidigt på fredagar för då har dom öppet hus så att att alla barnen får vara på vilken avdelning dom vill och leka med allt och det älskar victor:)

Stefan skulle plocka Joanna i skolan på vägen hem så Victor och jag kan hänga i  sandlådan och vid gungorna ett tag, det blir supersoft!

Ikväll ska jag spä på fettfredagen med potatisgratäng och kycklingfilé. Till det blir det nån slags rosmarinsky med timjan och lite ungnsbakade grönisar såsom paparika, lök, vitlök, svarta oliver. Just det, man måste ju ha tzatziki till också! HAde det inte varit för potatisgratängen så hade det ju varit ok även fettmässigt, men det bli iaf gott:)
Jag längtar efter rött vin, det ska bli så gott i sommar:)

Soffan hägrar så vi hörs sen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback