Världens snällaste bebis?

Lucas skulle nog kunna vara en av världens snällaste bebisar. Eller snäll är ju egentligen ett dumt ord, för alla bebisar är väl snälla:) Nöjd kanske är ett bättre ord:)

Han skriker ju aldrig! Han är så nöjd! Han är verkligen helt underbar. De enda gånger han skriker är när han är hungrig eller vill sova och då slutar han skrika så fort som han får mat. Han har faktiskt inte skrikit ihållande en enda gång i hela sitt liv.

Idag glömde vi tom bort honom! Vi satte honom i babysittern i morse och sen käkade vi frulle och packade inför ridskolan, fixade i ordning de stora barnen och städade och så. Plötsligt kom jag på "men shit, vart är Lucas???", då har han suttit i sin babysitter i köket i typ 1 timme och inte sagt ett knyst! Så jag gick till honom för att kolla att allt är okej och då får jag bara världens bredaste smile:) Han älskar att ligga på vår säng och "prata" med någon av oss i familjen. Man ser verkligen hur mycket han tycker om det, han storler och fäktar med sina små armar och ben samtidigt som han jollrar hur sött som helst.

Åh vad jag älskar honom!

Kommentarer
Postat av: stina

hej!



tack för dina råd.

jag tycker att internetforumen kan vara helt galna, har varit inne rätt mkt på familjeliv och blir riktigt illa berörd av vissa forum där och de påhopp som bedrivs där. det är sorgligt och som 1gångsmamma blir det nog lätt att man tar åt sig oxå när man är osäker i sin roll.



jag kommer ju inte amma eftersom jag har en ledsjukdom som gjort att jag varit utan mediciner i snart ett år nu, både i planeringsstadiet och sen när jag blev gravid. jag har fått ganska mkt negativ påverkan på kroppen pga det så läkarna vill att jag börjar med mediciner efter bara några dar.de vill att barnet ska få råmjölken först och sen ska jag få tabletter som tar bort mjölkproduktionen. det känns sådär men samtidigt vet jag att det är nödvändigt för att kunna ta hand om bebisen på bästa sätt. hoppas bara bebisen vill ha flaskan då....

det positiva i det hela är ju att johan får ett mkt större ansvar och kan mata bebisen oftare. då får de ju en fin och tight kontakt med varandra från början oxå. det blir nog bra. ( och så kan jag sova mer hehe)



det börjar verkligen närma sig nu, nervöst och spännande!!



btw, vilken liten söt gosse du verkar ha fått! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback