Lugn dag idag

Joanna är på dagkollo den här veckan. Det är nån slags djurskötargrej som hon tycker är jättekul:)

Det innebär att vi har tid för att göra Victor-saker på  dagarna och låta Victor bestämma vad vi ska hitta på. Idag hade jag stora ambitioner och undrade om han ville åka till Skansen eller om vi skulle åka till Aspuddsparken och rida eller om det skulle bli Nordiska  muséet. "Jag ill åka tunnelbana" säger tokungen... Alltså han vill inte åka tunnelbana TILL ngt ställe, utan helt enkelt åka tunnelbana. Snacka om att själva resan är målet:)

Så idag har alltså Stefan, jag, Victor och Lucas varit ute och åkt tunnelbana lite fram och tillbaka i tunnlarna under Stockholm. Det var....kul. Fast ärligt talat så var det faktiskt kul för det är så roligt att se lyckan i Victors ögon:) I morgon slår vi nog på stort och åker buss!;)

När vi kom hem från "utflykten" (det känns helt klart fånigt att kalla t-baneresan för utflykt, men ändå..) så köpte vi lite kakor och fikade på gården.

Vi fick sällis av våra grannar Jenny, Camilla och Lyndon så det var ju supertrevligt! Camilla och Jenny är underbara och vill hjälpa mig med att bära Lucas hela tiden, så jag kommer nog inte slita ut mig direkt:)
Jag tycker det är så mysigt att bo här där vi bor, vi har så underbara grannar som också blivit våra nära vänner! Förutom att det är kul för oss så är det en sådan trygghet för barnen! Jag skulle aldrig vilja bo någon annanstans!!!!

Nu har Lucas sovit ändå sedan kl 14, dvs mer än tre timmar.. Snart vaknar han nog min lilla sötnos!
Vi var på BVC igår och han hade ökat till 4940 k, alltså väger han nu nästan 5 kg:) Bra där!

Kram kram,
Ciao!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback