"Det blir nog inga fler barn"

"Det blir nog inga fler barn"-så sa vi efter Victor. Det kändes som att det skulle räcka. Det passade perfekt med två barn, då skulle det finnas gott om plats i bilen och ungarna skulle ha egna rum utan att vi behover flytta.

"Det blir nog inga fler barn, Victor är nog min sista bebis"

Undrar om jag egentligen trodde på det där själv:) Victor blev ju stor så fort! Och i takt med att han blev stor kille så kom känslan att det här kan ju bara inte vara sista bebisen i det här hemmet!! Det kan inte vara klart redan.
 
Och egenligen har jag ju alltid  velat ha flera barn, det kändes bara som om vi kanske inte skulle orka och att det kanske skulle bli för mkt jobb. Men hallå!! Vaddå orka? Klart att det kanske kommer vara jobbigt ibland, men jag vill ju inte leva ett så _bekvämt_ liv som möjligt, det är ju inte det som är ambitionen direkt. Och vila kan jag göra när jag blir gammal.

Och nu är du här Lucas:) Vilken tur att vi fattade att du saknades.
Tack för att du finns Lucas, du och dina syskon är helt underbara!!!

Mammas lilla charmtroll:



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback