Snön faller...

..eller snarare snön flyger, för det blåser så mycket så att det liksom snöar horisontalt eller vågrätt eller hur det nu blir. Åh vad jag hoppas att åtminstone ett litet lager får ligga kvar tills i kväll så ungarna får rasta av sig i pulkabacken utanför huset på kvällen, det lär behövas!

I kväll är det nyårsafton. Säger man så eller säger man "idag är det nyårsafton"? Fast det kan väl inte vara afton på dagen? Hur som haver, ikväll ska vi iaf fira nyårsafton och det blir trevligt. Thente&Druid med dotter kommer hit och så gör även Dinter och Jörgen. Intressant skara männsikor så det blir nog trevligt och roligt. Det hade såklart blivit ännu roligare om jag hade fått toppa kvällen med lite skumpa, en gravid som man är så får man hålla sig till vitvaror eller vad man ska säga.

Vad står på menyn? Nån slags oxfilé med potatisgratäng och nån slags madeirasås. Lite haricot vertes och coctailtomater till så kan man låtsas att det är smalmat:) Man kan tycka att det är lite kaka på kaka med både potatisgratäng och sås, men va f-n,det är gott:)

Thente&Druid ska ha med sig förrätt och eftersom ingen av oss direkt gillar efterrätter så tar dom med sig två förrätter istället. Bra där! Barnen får såklart sitt sockerbehov tillfredaställt och aktiverat i form av nån slags glass. Joanna älskar ananas så jag får väl köpa en och stycka upp!

Sen får vi väl se vad vi hittar på. Jag är ju sånt jäkla partydjur just nu så jag brukar ju må rätt illa efter jag har ätit och sen brukar jag däcka runt 21-22 sisådär. Dom andra får väl festa själva och jag får sikta in mig på nyår 2010, fast då är jag väl så gammal att allt vänner slutat fira nyår och bara äter middag med familjen i lugn och ro. Vad jag gnäller!!!!:)

Jag längtar efter att lilla bebis ska komma till oss så!!! Jag undrar om det är en tjej eller en kille? Jag tror att det är en kille, det ska bli så spännande!!

Nu måste jag lägga på ett kol!

Vi ses nästa år! (kunde inte låta bli*s*)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback