Saker att längta efter!

Förutom lillebror och allt som kommer med honom så finns det ju andra, mer själviska egoprylar som jag längtar efter. Tänkte lista några av dem:)

*Jeans! Och då menar jag inte jeans med en två dm bred bekväm mudd i midjan utan jag menar sjyssta designerjeans i snygga tvättar som sitter BRA över låren och faller snyggt över de..

*...Högklackade stövlarna. Jag är riktigt trött på foträtta skor som är anpassade för svullna vader och dessutom stadiga att gå i så man inte halkar. Jag vill ha opraktiska snygga skor som passar på stan en sen natt:)

*En något mindre barbamammalik kropp. Jag har en kompis som heter Alexandra. Alex har precis fått en son, men för ett tag sedan så var vi höggravida och tjocka tillsammans. Hon sammanfattade det rätt bra när hon sa "alla säger att man är så vacker när man väntar barn, men jag tycker att jag ser mest töntig ut, alltså min kroppsform är rätt töntig". Hon sa det med glimten i ögat, och jag garvade ihjäl mig, för så känner jag också, jag ser rätt töntig ut:) Tjock och långsam liksom;)

*Tjejkväll där jag också får dricka vin! Jag är jättetrött på läsk och lets face it; Free, systembolagets alkofria vin, är inte alls gott.

*Att kunna resa sig ur soffan eller sängen (de ställen där jag numera ofta befinner mig) utan att låta som något som gått på grund! Min snart femåriga dotter härmar mig..

*Ett solariebesök eller kanske en soldusch. Om man ska uttrycka sig lindrigt så börjar jag se blek ut. Vill liksom inte skriva genomskinnlig eftersom det låter väl hårt, men jag ska inte förneka att det finns vissa kopplingar;)

*Att orka leka med min dotter, lr öht att kunna gå utan att få gå och hålla mig för bäckenet hela tiden. Känner mig som Michael Jackson med den skillnaden att det inte riktigt ser ut som att jag dansar..

*Gå ut och äta på en restaurang utan att först behöva sålla menyn för att kolla av vad jag får äta "hmm är den här goda osten verkligen pastöriserad, från vilket hav kommer den här fisken, är köttet ordentligt genomstekt" etc etc. Tråkigt att känna sig besvärlig!

Men mest av allt så längtar jag förstås efter "lillebror":) Det ska bli fantastiskt att hålla honom i armarna och få klappa hans små mjuka kinder för första gången:)

På återseende!



Kommentarer
Postat av: Sophie

Va kul att du gillade min blogg! Vad glad jag blir! :-D

Ska försöka att hålla dig uppdaterad på modefronten och lite annat smått och gott under dina sömnlösa nätter fram över!

Kram Sophie ♥

Postat av: emma / pyret

hej,
jaqg har precis fikat med en kompis och informerat henne om hur mycket jag längtar efter ett par vanliga jeans. ett par jeans som sitter snyggt och som man kan ha ett skärp i midjan till (utan att se ut som tomten...) och en vanlig top som valts för att den är snygg, inte bara för att den passar!!!

kram

2006-01-04 @ 23:28:48
URL: http://pyretsidan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback