Första försöket till att blogga då:)

Hej hej!

Vad ska jag skriva om? Nära till hands ligger det faktum att jag är höggravid. Lillebror ska komma till oss 27 januari är det sagt och det sjuka är att jag först nu har fattat att det snart är dags!

Jag går runt i nån egen värld och har väl precis börjat greppa att det är ett stort  barn i min mage, och inte ett litet embryo.. Tom i vecka 20 när kompisar frågade hur långt jag var gången så svarade jag "åhh, det är precis i början, det kan gå hur som helst och man ska inte ta ut något i förskott.." bla bla bla osv.. De brukade titta lite undrande på min växande mage och avbryta mitt mantrande genom att fråga "ja, ja men hur långt  gången är du då??" "Ehhhum.. jag är i vecka 22" fick jag ju svara då och det var väl då det slog mig att jag inte alls var alldeles nygravid utan att jag faktiskt var på väg att bli 2-barnsmamma:)

Den här graviditeten har gått så fort! Vi bestämde oss ungefär halvvägs för att ta en titt i magen för att se vem som låg därinne, eller åtminstone för att se om det är en flicka eller en pojke. Det visade sig att vår dotter Joanna ska bli storasyster till en liten kille:) Det känns fantastiskt kul förstås även om det hade varit precis lika välkommet med en liten tjej till!

Ja, jag antar att mitt bloggande till att börja med kommer att kretsa kring att jag ska bli tvåbarnsmamma:)
Det känns lite skrämmande samtidigt som jag längtar jättemycket!!

Vi hörs:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback