BM-besök..

...idag i vecka 38!

Finfina siffror, tex 34,5 i sf-mått, 124 i Hb, 4,6 i glukos och 152 i hjärtslag.
Bebis ligger fint fixerad med huvudet åt rätt håll om man säger så. Huvudet ligger _riktigt_ långt ner enligt BM, ungefär så långt ner som det kan komma utan att han ska trilla ut:) Det förklarar att jag har så jävulskt ont när jag går!

Fick låna en TENS-maskin från MVC. Det ska blir jätteskönt att ha den mot förvärkarna! Dags att börja öva med den dessutom så att man får in snitsen innan det sätter igång på riktigt!

Efter bm-besöket så skulle jag äntligen få träffa kompis Alexandra och hennes lilla Milian! Milian är bara ca 1,5 månader så han är rätt nykläckt! Jag har inte hunnit träffa honom innan så jag var riktigt nyfiken på honom! Smet in i en liten butik i Gamla Stan och köpte en liten söt jättemjuk nalle till honom. Köte en likadan till "lillebror" också:) Ska sova med den från och med nu så att den luktar "mamma och pappa":)

På vägen från butiken till kaféet där jag skulle träffa Alexandra så stannade jag och köpte Situation Stockholm av en tjej. Utsvulten på sociala kontakter som jag är just nu;) så blev jag stående med henne i ca 20 minuter och diskuterade tidningens upplägg:) Tex så borde Reine få mer plats i tidningen! Jag tycker att det är jätteintressant att läsa hans dagboksliknande texter! Tycker att de borde låta fler av uteliggarna få utrymme i tidningen! Det är ändå ett rätt unikt tillfälle för dem att få sina röster hörda i frågan, och det tillfället borde ju utnyttjas? Vi stod ett tag och diskuterade det och gled sen över på bebisprat istället, det är också ett ämne jag kan prata rätt länge om:)

Till slut så kom jag så till kafé Kladdkakan där jag skulle träffa Alexandra och lille Milian. Det kaféet kan för övrigt klart rekommenderas! Supertrevlig personal som inte blir irriterade av att det är många barnvagnar därinne! Jättegoda kaffe latte och underbara pajer, tex hallonpaj eller blåbärspaj:)
Milian var förstås världens sötaste!! Man såg verkligen att han är en kille! Annars kan det ibland vara svårt att se det på små bebisar, men det här var klockrent:) Nu längtar jag verkligen efter lillebror:)

Nu har jag kommit hem och ska lägga mig och softa lite med en bok. Håller på och läser Leif GW Perssons bok "Linda-som i Lindamordet". Har inte hunnit så långt ännu, men den verkar helt klart bra!

Oki, det var min dag:)

Ciao Petra

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback